رزومه


آغاز کارهای هنری با داستان نویسی و عکاسی در سال های نوجوانی هفت سال کار حرفه‌ای تلویزیونی به عنوان تهیه کننده و کارگردان در مرکزهای صدا و سیمای کرمانشاه و ایلام.
حضور در سیمای بامدادی شبکه یک سیما (صبح بخیر ایران) به عنوان کارگردان، تصویربردار و مونتور از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ همکاری با معاونت امور مجلس و استان‌های صدا و سیما و کارگردانی آیین‌های افتتاحیه شبکه‌های استانی سیمای مرکزهای خلیج فارس، یزد، قم، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، زنجان، ایلام و بوشهر و همچنین کارگردانی آیین‌های افتتاحیه و اختتامیه هفت دوره جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای شهرستان‌ها.
کارگردانی، تصویربرداری و مونتاژ بیش از سیصد برنامه مستند در‌باره دفاع مقدس برای شبکه‌های دو، سه، پنج و خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران کارگردانی هزاران دقیقه پخش مستقیم تلویزیونی برای شبکه‌های ملی و بین المللی سیما از جمله آیین‌های حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در هفت سال متناوب ، یک دوره «چهره های ماندگار» (به همراه تهیه کنندگی). کارگردانی چند فیلم داستانی کوتاه، یک سریال داستانی و یک سریال عروسکی کارگردانی بیش از یک صد برنامه سیاسی با عنوان «نمای نزدیک» برای شبکه چهار سیما و ده‌ها برنامه دیگر برای این شبکه.
کارگردانی و مونتاژ مجموعه‌های «لباس ایرانی» ، «تا افلاک» و «تلالو» برای شبکه خبر فیلمبرداری و تصویربرداری چندین برنامه مستند و داستانی. ساخت مستند برای سازمان‌های گوناگون و کنگره‌های شهیدان برخی استان‌ها .
فعالیت‌های آموزشی پراکنده برای برخی سازمان‌ها و مرکزهای فرهنگی از جمله معدن مس سرچشمه، مهرانه زنجان و برخی دانشگاه‌ها تالیف کتاب های «شاهنامه به نثر، از سیاوش تا کیخسرو» و داستان‌های شاهنامه در انتشارات جاجرمی.
نوشتن داستان‌های کوتاه در مطبوعات در سال‌های دور. ترجمه فیلم و مقاله به شکل پراکنده .
داوری چند جشنواره فیلم استانی و منطقه‌ای.
Translate »
سید موسی حسینی فیلمساز